Wednesday, October 27, 2010

...Aku n Kawan2...

Ni bdak laki kelas aku yang nakal2 tp idea boleh pakai lah...that good dari idea hampeh kan...


This is my bbf forever..let me kenal kan kat u ollz k..yg baju hijau tu fiq..yang kuning tu tasha n yg paling sweet n addorable is yg pakai baju biru tu..riny...huhuhuhu


Even dah lewat nak attend kelas math still sempat lagi posing..huhuhu...tu kira rutin kitorg r....tp bile duduk sorg2 tu x pndai pulak nak posing..cewah..betul ke statement aku ni...hahahaha


















"Uit Riny...ko ley jawab x exam td...
dngan senyuman lantas menjawab...
of coz i can...see da leg r...huhuhu..."

Bila time2 cuti baru teringat dekat kawan kan...time duk sorg2...
I miss my friend so much...tp klau nak taip kat sini x muat page r nmpak gaya nye..huhuhu...
tapi alangkah frust nye kalau dapat tahu hnya kita je yg beriya2 rindu kat dye....
tapi yg sorg lagi hampeh...huhuhu...

Bagaimana nak memelihara persahabatan yg terjalin...hahaha..cam dah nk ambik tittle motivator dah gaya nye ni...banyak tips yang boleh d kongsi bersama-sama...

Tips 1: Jaga Percakapan
sporting mmg r sporting tp kite as a good friend mesti lah tahu adat2 bergurau dngan rakan..ni x..maen redah je...xpernah nk fikir sensitivity kawan kite tu sndiri...i really hate this person..

Tips 2: Be a good listener
xperlu rasenye bercakap time kawan kite tengah cerita or luah kan something..tp kite ni kan manusia biasa mudah melakukan kesilapan..no body perfect right...huhuhu...sbb aku pon pernah potong gak time kawan aku cakap..tp cpat2 r mntak maaf..huhuhu...

Tips 3: Think positive about your friend
even your friend wat silap pon camne skli pon jgan r marah or pulau kan dia...it's not good for our healthy...tetiba lak kua sal kesihatan...mintak maaf ye abg2 doktor..terlebih sudah..huhuhu..hmm..beri dia mase untuk fikir kesilapan yg beliau laku kan..dont judge someone from one mistake ok...good...n next tips is....

Tips 4: Peka dengan keadaan sekeliling kawan...
kenal pasti keadaan kawan kite...sihat tak dye...ada masalah ke..ape ke...kalau xde duit ke bagi r pnjam..tp yang si kawan tu pandai2 r bayar balik k..cam kawan aku si faharini yg comey tu..bagi aku pnjam duit dye..tp aku bayar k...huhuhu..i love u friend..



p/s:sebenarnye aku xthu apa nak mengarut pagi2 camni...huhuhu..saje2 nak try tulis blog..4 first trial is very hard...hope next time it will be easy for me...

3 comments: